Blog van evelien

Wist je dat...

Bij juf Ilse en juf Elke:

  • vorige week vrijdag de integratieactiviteit is doorgegaan met de lagere school? Alle 5 jarige kleuters hebben samen met de leerlingen van het eerste leerjaar deelgenomen aan verschillende workshops: dansen, schminken, iets lekkers maken, turnen, poppenkast
  • maandag de leerlingen van het college verschillende verhalen kwamen vertellen op school? Deze verhalen waren helemaal zelf gemaakt door de leerlingen. De kleuters hebben er zeker en vast van genoten. 
  • we deze week ook nog hard gewerkt hebben aan het cadeau voor vaderdag? Nog even wachten tot zondag papa’s want dan mogen jullie het pas open maken! 
  • we een grote werkbank in de klas hebben waar de kleuters zich goed op konden uitleven: gaten boren, schroeven in draaien, nagels in kloppen, zagen, meten… De kleuters gingen ook eens kijken hoelang de tafels en kasten waren, hoever de tafels van de werkbank stonden...
  • we ook in de kring zijn gaan kijken wie het grootste was, wie het kleinste was, wie evengroot was?
  • we een superlang versje hebben geleerd voor Vaderdag? Ik ben benieuwd wie het zondag nog helemaal kon opzeggen voor zijn papa :-) .
  • juf Ilse hoop dat alle papa's een leuke Vaderdag hebben gehad?
  •  

 

       

Wist je dat...

Bij juf Ilse en Juf Elke:

*juf Ilse deze week maar 3 dagen in de klas was omdat we verlengd weekend hebben gehad?
*juf Ilse maandag een nieuw klasgenootje mee had gebracht? In haar tuin zag ze een meikever. Deze wou ze graag eens aan de kleuters laten zien. Wat waren ze onder de indruk van deze grote meikever.
*de kleuters woensdag hun diploma van het project 'Muisje Max wil geen muisarm' hebben gekregen? Nu weten de kleuters hoe ze aan een computer moeten gaan zitten en welke oefeningen ze kunnen uitvoeren wanneer ze lang geoefend hebben op de computer.
*deze week het geduld van de kleuters ook een beetje op de proef werd gesteld? Juf Ilse had dominoblokjes meegebracht naar de klas waarmee ze een hele lange rij konden maken. Hier en daar viel de rij blokjes al eens eerder om dan de kleuters graag hadden. Maar opgeven deden ze niet!
*de hersenkronkels van de kleuters goed werden gebruikt door de kleurensudoku? Nadat we eerst even hadden geëxperimenteerd met de gekleurde blokken, moesten de kleuters er voor zorgen dat iedere kleur maar 1 keer mocht voorkomen in de rij. Ook moesten ze de blokken identiek hetzelfde leggen zoals op het voorbeeldkaartje.
*de kleuters het superleuk vonden om eens een andere soort computer in de klas te hebben? Het was een computer waar ze met kaarten konden werken en waarbij ze de opdrachten op de kaarten moesten oplossen.

       



Wist je dat...

Bij juf Ilse en juf Elke: 

*dat een update is van 3 tot 9 mei, weer een weekje bij juf Ilse.
*we deze week hard hebben gewerkt aan het geschenk voor moederdag? Allekleuters waren gemotiveerd om een supermooi geschenk te maken voor mama. Ze hebben hier dan ook goed hun best voor gedaan en waren er erg trots op!
*bij het maken van de ketting er soms ook al eens iets misliep? Ze namen de ketting aan de verkeerde kant vast waardoor de parels eruit vielen. Maar dat hield hun niet tegen want ze moesten en zouden een mooie ketting voor mama maken! 
*we een fotomuur hadden in de klas met bijna alle mama's van de klas? Hier gingen ze regelmatig eens een kijkje nemen.
*we het versje van mama goed inoefenden? Ben benieuwd wie het goed gaat kennen met Moederdag!
*we samen overheerlijke wafeltjes hebben gebakken voor Moederdag? We hadden er een beetje teveel waardoor we er zelf ook al een beetje van geproefd hadden! Ze vonden het natuurlijk wel heel fijn dat ze al eens mochten proeven. 
*we donderdag naar het theater 'Ik zie het ann je ogen' zijn geweest? Het was er heel gezellig in de tent.
*de kleuters een kader overtrokken op de lichtbak om daarna hun mama in de kader te tekenen?
*juf Ilse ook een dinosaurusboek meebracht naar de klas? Dit vonden de jongens super! Ze konden er in blijven kijken.
*we alleen maar van hartjes een mooi lieveheersbeestje kunnen maken?

      

Wist je dat...

Bij juf Ilse en juf Elke:

*dit een update is van 19 tot 25 april, weer een weekje met juf Ilse?
*op donderdag en vrijdag nog twee bengels hun verjaardag hebben gevierd? Donderdag was Reda jarig en vrijdag hebben we Daniah haar verjaardag gevierd. Ze brachten overheerlijke cakejes mee naar de klas. Dat was smullen!
*maandag de schoolfotograaf langs kwam? Benieuwd naar de resultaten!
*we dinsdag ook een speelouder in de klas hadden? De papa van Daniah is samen met de kleuters een spelletje komen spelen. Ze hebben er van genoten!
*we woensdag naar de bibliotheek zijn geweest? Toen we terugkwamen zagen we juf Evelien verschijnen aan het raam! Wat vonden ze dat super!
*juf Ilse een boek om te leren tekenen had meegebracht naar schook? Dit boek werd van de ene kleuter naar de andere kleuter gebracht zodat ze allemaal konden kijken in het boek.
*er volop werd gerijmd in klas? De kleuters hadden de rijmmicroben te pakken!
*juf Ilse een 'zandschrijftafel' mee naar de klas had gebracht? Nu kunnen de kleuters in het zand schrijven, tekeningen maken...
*de juf nieuwe spelletjes heeft meegebracht naar de klas? Ze bracht de spelletjes 'Uno' en 'Kleuteryahtzee' mee naar de klas. Dit vonden de kleuters superleuk en ze konden dit wel blijven spelen.

      


Wist je dat...

Bij juf Elke en juf Ilse:

  • juf Ilse vond dat de donderdag en de vrijdag voor de vakantie omvlogen?
  • de kleuters even de kunstenaars in hun naar boven mochten laten komen en zelf een gekookt eitje mochten verven? Dit hebben ze super gedaan, ze zagen er prachtig uit! Zo ontstonden er gestreepte eitjes, eitjes met bolletjes op...
  • we een liedje leerden over 6 kippen in een oud kippenhok?
  • enkele kleuters zelf een paasmemory gemaakt hebben? Ze moesten de eitjes identiek inkleuren, ze staken er veel tijd en moeite in om de eitjes hetzelfde te laten zijn. Wat waren ze fier op hun zelfgemaakte memory!
  • de kleuters elkaar graag leren tekenen? Zo tekent 1 kleuters iets voor en andere kleuters gaan die natekenen. Zo ontstonden er zeemeerminnen, potvissen, paashazen...
  • de kleuters ook al goed woordjes kunnen zoeken waar de 'ei'-klank in voor komt?
  • de kleuters hard gewerkt hebben aan hun voorblad voor bij hun werkjes? Ze konden kiezen uit verschillende tekeningen en mochten deze overtrekken op de lichtbak. Daarna konden ze deze ook nog inkleuren.
  • juf Ilse hoopt dat jullie een leuke vakantie hebben gehad?

       

Wist je dat...

Bij juf Elke en juf Ilse:

  • juf Evelien wordt vervangen door juf Ilse? Juf Evelien mist haar kleuters nu al, maar zal toch af en toe nog eens binnenspringen.
  • juf Ilse na haar werkweek ook een blogberichtje zal opstellen en juf Evelien zal dit berichtje steevast posten zodat jullie op de hoogte blijven van het reilen en zeilen?
  • juf Ilse haar eerste werkweek er al op zit in de klas? Ze vond het een geslaagde eerste week en kijkt al uit naar de volgende weken!
  • de kleuters prachtige bouwwerken kunnen maken? Hieronder kunnen jullie enkele voorbeelden zien. Ze zijn er dan ook heel fier op!
  • we met letters de woorden op de woordkaartjes helemaal juist kunnen naleggen? Door de tekening boven het woord weten de kleuters ook welke woorden ze aan het vormen zijn met de letters.
  • we ook al heel goed kunnen tellen? We maken met lego even hoge torentjes zoals er op het kaartje staat.
  • we op maandag startten met het thema "de kip"? Tijdens het onthaal begonnen we met een gesprek over de kip. De kleuters wisten er al heel veel over.
  • juf Ilse op dinsdag begon met het verhaal 'Rikki en Mia de kip'? Maar deze keer hield de juf het einde van het verhaal geheim. De kleuters mochten zelf een einde verzinnen voor het verhaal en hier een tekening van maken. Er ontstonden prachtige tekeningen!
  • de juf op dinsdag eitjes had verstopt in de klas? De kleuters moesten deze terug gaan zoeken. Hiervoor kregen ze een grondplan van de klas waar met een kruis was aangeduid waar het ei lag.
  • de kleuters ook goed zijn in kippenhokken bouwen? Met verschillende materialen (lego/blokken/clics) werden er kippenhokken gebouwd.
  • we met knip-en plakwerk een mooie kip kunnen maken? De kleuters moesten ieder lichaamsdeel uitknippen om deze naderhand te vormen tot een kip.         

Wist je dat...

Bij juf Elke en juf Evelien:

*we zijn begonnen met het thema 'Zintuigen'? Wat een rijk en leuk thema! Het is een drukke week geworden met juf Evelien! De kleuters hebben veel beleefd. 
*we eerst hebben gewerkt rond 'zien, kijken, ogen, blind zijn'? De kleuters hebben hun ogen bestudeerd en ze hebben geprobeerd om die zo waarheidsgetrouw mogelijk na te tekenen. Wat zijn er veel verschillende kleuren. Sommige kleuters hebben zelfs meerdere kleuren in hun ogen!
*we met onze ogen ook heel goed kunnen kijken en zoeken? De kleuters gingen met een vergrootglas op zoek naar Wally op een hele drukke prent. Niet gemakkelijk, hoor! Daarom moesten ze samenwerken om hem te kunnen vinden.
*we bezoek kregen van Geert met zijn blindengeleidehond 'Rebel'? Geert vertelde ons hoe het is om blind door het leven te gaan. De kleuters waren enorm geboeid door zijn verhaal en zijn ervaringen. Ze hadden een heleboel vragen voor hem. Geert legde ons ook uit waarom zijn hond zo belangrijk is en waarmee Rebel hem helpt in het dagelijkse leven. Blindengeleidehonden opleiden is erg duur. Wij kunnen ons steentje bijdragen door de plastieken dopjes van flessen (van o.a. water, frisdrank, melk...) te verzamelen. Op school staat een emmer in de inkomhal waarin we de dopjes verzamelen, als we weer een zak vol hebben, gaat hij naar het centrum voor blindengeleidehonden. Zij kunnen de dopjes inleveren voor geld, waarmee ze een hond kunnen opleiden! Dus allemaal blijven verzamelen die dopjes :-) !
*de kleuters elkaar ook moesten begeleiden? De ene was geblinddoekt en de andere had de funcite van de blindengeleidehond. Ze moesten op elkaar leren vertrouwen en elkaar leren helpen. Dit was best moeilijk! Maar zo konden de kleuters aan de lijve ondervinden hoe het is om blind te zijn.
*de kleuters ook blind konden schilderen is onze klas? Wat een ervaring! Met je handen op zoek naar de penseel, het blad en later ook weer de juiste verfpot om de penseel in op te bergen!
*we een verhaal met onze ogen dicht hebben beluisterd? We moesten de prenten in ons hoofd voorstellen.
*we maandag begonnen te werken rond 'horen, luisteren, oren, doof zijn'? De kleuters konden kiezen voor speelse luisteropdrachten op cassette. Ze konden in de taalhoek ook auditieve taalspelletjes doen. Dit was zowel een rijmlotto, als woordstukjes klappen of de prentjes met dezelfde begin-, midden of eindklank te sorteren.
*we maandag ook zijn gestart met het contractwerk? Dit zorgde voor zeer uiteenlopend reacties bij de kleuters. Niet iedereen was hier even blij mee. Zo moesten de kleuters 3 van de 4 hoeken verplicht bezoeken. Ze konden zelf kiezen wanneer ze dit deden. Woendag moest het contractwerk worden afgewerkt. Sommigen hadden woensdag nog heel wat werk. :-)
*we met onze oren goed kunnen luisteren naar muziek en de verschillen in een muziekstuk? De kleuters deden aan dansexpressie waarbij ze zich met hun bewegingen lieten leiden door de muziek.
*Matthias Aegten ons enkele gebaren aanleerde die de doven ook gebruiken om te communiceren? Dit sloeg erg aan bij de kleuters dat we een gebarenwoordenboek in de klas haalden op zoek naar nog meer gebaren. Ondertussen kunnen we hele zinnen vormen in gebarentaal. We probeerden ook tijdens een toilet- en eetmoment om niet te praten, maar enkel met gebaren te communiceren. Moeilijk, grappig en superleuk was dat!
*dinsdag onze eerste speelouder op bezoek is geweest! De papa van Ryu speelde schuifmemory met de kleuters! Het was heel leuk! Bedankt papa!
*dat diezelfde dag grote meisjes van schoonheidsverzorging ons kwamen schminken?
*we het onthaal hebben gedaan met oordopjes in? Zo konden we ervaren hoe het is om slechthorend te zijn. We konden nog horen, maar minder goed. Alles leek verder weg en bij het zingen hoorden we vooral onszelf heel goed. Weer een ervaring rijker!
*we nog veel meer hebben gedaan en beleefd deze week? Maar het is te veel om dat allemaal op te noemen.

           

 

Wist je dat...

Bij juf Elke en juf Evelien:

  • juf Evelien een mega-update gaat doen over de afgelopen periode dat zij in de klas was? Ze heeft veel foto's getrokken van na de kerstvakantie tot aan de krokusvakantie. Juf Evelien verontschuldigt zich dat ze deze leuke foto's, weetjes en info heeft laten liggen! Maar ze worden alsnog gepost, dus veel lees- en kijkplezier!
  • we het nieuwe jaar goed hebben ingezet na de kerstvakantie met een echte nieuwjaarsreceptie? De kleuters hebben zelf voor de hapjes gezorgd op onze receptie. Eerst maakten ze bladerdeeghapjes met banaan en chcoladedruppels. Daarna werden komkommer en wortels schoongemaakt en in reepjes gesneden. Met ketchup en mayonaise hebben we een coctailsaus gemaakt als dip. We begonnen met elkaar gelukkig nieuwjaar te wensen en er werd getoost op een superjaar 2012! De kleuters hebben zich voorbeeldig gedragen op deze chique receptie! Op de receptie werd er kinderchampagne geserveerd en ook chips en cakjes. Er werd gedronken, gesnoept, gebabbeld, gelachen en gedanst! Ook een confettipopper mocht niet ontbreken. Het was supergezellig!

                                                       

  • we ook schrijfdans hebben gedaan? Verschillende kleuters mochten hun vingers en handen lekker laten glibberen door de verf en zo werkten ze ook aan hun schrijfmotoriek!

         

  • er in onze klas echte planlezers zitten? Ze maakten hele bouwwerken a.d.h.v. van een bijhorend plan of een voorbeeld. Dit wordt gedaan met verschillende materialen, zowel in 2D-situaties als in 3D-situaties. De plannen hebben verschillende niveau's, zodat er voor iedere kleuters wel een plan is dat aansluit bij zijn of haar ontwikkeling en interesse. 

         

  • er in onze klas echte moppentappers zitten? Als er tijd over is na een verhaal, dan hielden we af en toe een moppenronde. Sommigen konden een echte mop goed navertellen. Andere kleuters verzonnen zelf mopjes of vertelden varianten op bestaande moppen. Hilariteit alom!
  • op andere vrije momenten in onze kring, de mat een vrij podium werd waar de kleuters hun zelfverzonnen dansjes of imitaites van liedjes konden doen. Vooral de meisjes vonden dit geweldig. Ze oefenden tijdens de speeltijd iets in en dat wilden ze graag aan de rest van de klas laten zien. Zo inspireerde ze ook andere kleuters, ook enkele jongens, om iets voor te doen in de kring. Iedereen was altijd erg enthousiast over het optreden van de anderen. Dit zorgde voor een leuke sfeer van verbondenheid!
  • we ook aan het ruimtelijke hebben gewerkt door de ingewikkelde creapuzzels te maken? We begonnen met een voorbeeld op ware grootte waar de kleuters de stukjes op moesten leggen, maar het werd steeds moeilijker. Uiteindelijk moesten de kleuters a.d.h.v. van een klein voorbeeldkaartje naast de puzzel, de stukjes op de juiste plaats leggen.

          

  • er tijdens het thema "Kikker in de kou" een hele verteltafel is samengesteld door het huis met meubelen en de vijver (een hele winterwereld) na te bouwen? De kleuters hebben a.d.h.v. van de prenten uit het boek met knutselmateriaal alles zo waarheidsgetrouw nagemaakt. Eenmaal af, werd er door veel verschillende kleuters regelmatig het verhaal nagespeeld met de figuren. Dit zorgde voor een schitterend samespel waarbij ze de taal vanuit het verhaal gebruikten. Ook in de poppenhoek speelden ze het verhaal na en hun eigen variaties erop. Leuk om te zien!

            

  • het thema "Hoeden en petten" erg aansloeg bij de kleuters? Dankzij jullie bijdrage hadden we een grote verscheidenheid aan hoeden in onze klas waarmee we veel verschillende activiteiten hebben kunnen doen. Bedankt daarvoor! Een van de leuke activiteiten was een drama-activiteit, waarbij de kleuters een hoofddeksel moesten kiezen en dan zich moesten gedragen als iemand die zo'n hoofddeksel draagt! bv. Douchekap = Iemand die zich aanhet douchen is, brandweerhelm = iemand die de brand blust... De kleuters waren bij aanvang een beetje onwenning, maar eenmaal los, kwamen goede ideetjes en geweldige imitaties naar boven!

           

  • we een carnavalsfeest hebben gehad in onze klas samen met de kleuters van juf Katrien? Er werd met confetti gegooid, serpentines geblazen en natuurlijk gedanst. Waar een feestje is, hoort ook wat lekkers bij. Wij hadden tandenstokertjes gevuld met kaas en tomaat of kaas en druif. De kleuters van juf Katrien hadden rice cripsie-rotsjes gemaakt.Zoveel lekkers, dat was weer smullen!

                                                    

  • we mee hebben gelopen in de kindercarnavalstoet van verschillende scholen over de Bosstraat van Maaseik? Voor we vertrokken hebben we nog een groepsfoto getrokken van de toffe kleurrijke bende! Onderweg stond er veel volk, ook enkel ouders en grootouders van onze kleuters! Aangekomen op het plein hadden wij een plaatsje recht voor het podium! Eerst werden onze prins en prinses, Sam en Kaat, gehuldigd op het podium. Ze mochten in de microfoon hun naam zeggen en vertellen van welke school ze waren. Daarna kregen ze van de kleine en de grote prins een broche of een medaille. Dat was wel een heel speciaal moment! Daarna hebben we allemaal nog gedanst, ook een polonaise, en natuurlijk hebben we 'Steck as Eyck' gezongen. Het was heel leuk!

                                                      

Ik hoop dat jullie genoten hebben van deze update! Zo hebben jullie toch ook een beetje kunnen volgen wat we allemaal hebben uitgespookt in ons klasje!

Groetjes,

Juf Evelien

 

 

Wist je dat...

 *Bij juf Elke en juf Evelien:

  • Zwarte piet allemaal cadeautjes in onze klas had verstopt? We moesten ze eerst allemaal zoeken. Daarna moesten wij de pakjes terug sorteren a.d.h.v. de beginletters van de naam die op het pakje stond, S of P. Dit was niet zo gemakkelijk want op sommige pakjes stonden de namen in drukletters, maar bij de andere pakjes werden schrijfletters gebruikt. Maar de kleuters slaagden in deze moeilijke opdracht! Er was veel interesse voor deze activiteit!
  • we allemaal een Sinterklaas of Zwarte piet moesten schilderen a.d.h.v. een voorbeeld? Dat was voor sommige een hele uitdaging, maar wat een mooie resultaten hangen er nu aan de muur!
  • sommige kleuters met een bouwplan waarop aantallen stonden aangegeven een grote stoomboot hebben gebouwd in onze blokkenmat? Toen hij helemaal af was, werd er met de Sinterklaas en Zwate piet-figuren op de boot gespeeld.
  • we allemaal voorwerpen mochten meenemen die beginnen met de letter P? We hebben er een P-tafel van gemaakt. Juf Evelien heeft de woorden op een kaartje geschreven en bij het juiste voorwerp geplakt. Nu kunnen de kleuters de woordjes ook 'lezen'. Bedankt allemaal om zoveel mee te geven!
  • er in onze klas ook echte turnpieten zitten? We hebben in onze gang een bewegingsomloop gemaakt. De kleuters moesten een pakje meenemen tijdens het hele parcours en op het einde in de juiste schoorsteen gooien, S of P. Het was dezelfde sorteeractiviteit als donderdag (hierboven ook al beschreven), maar dan geïntegreerd aangeboden, zodat de kleuters die hier niet zo snel voor kiezen op een speelse manier toch het aanbod meekrijgen.
  • vrijdag de echte Sint en 4 van zijn pieten op bezoek zijn gekomen? Het was een heel gezellige bedoening! De vier pieten hebben voor ons de Pietenmacarena gedanst, echt geweldig! Wij hebben ook gezongen voor de Sint. We hebben twee nieuwe spellen voor in onze klas gekregen! De kleuters vonden het allemaal heel spannend en hebben er erg van genoten.
  • we zoals de echte pieten dat doen ook, de pietengym hebben geleerd? Het is een superleuk dansje op coole muziek. Daarna hebben we nog even vrij mogen dansen op pietenmuziek en tijdens de gitaarsolo hebben we allemaal luchtgitaar gespeeld! De kleuters vonden dit zo leuk om te doen, dat we op vrije momentjes in de kring nog regelmatig het stukje met de gitaarsolo hebben opgezet waarbij alle kleuters zich weer helemaal konden geven op hun luchtgitaar!
  • we maandag onze nieuwe spellen onmiddellijk hebben uitgetest? De kleuters waren erg goed in deze spellen. Ze vonden ze erg leuk en de spellen zijn dan ook goedgekeurd!
  • we ook zelf speculaas hebben gemaakt, zoals de bakpieten dat doen? Iedereen was het er over eens dat de speculaas heerlijk smaakte! 
  • juf Evelien poppenkast heeft gespeeld? Slecht-weer-vandaag was het beu! Hij ging staken en wou niet meer het dak op! De kleuters moesten tijdens het verhaal zelf ook probleemoplossend denken om mee te helpen bij het zoeken van oplossingen voor de probleemsituaties die zich voordeden in het verhaal.
  • de kleuters met de klei ook 'chocoladeletters' hebben nagemaakt? 
  • de kleuters zich in het SInterklaashuis ook nog steeds naar hartelust konden verkleden in de Sint of een Zwarte piet? De kleuters leefden zich helemaal in in hun rol. Er waren pakjespieten die moesten alle cadeautjes inpakken, passen en meten met cadeaupapier. Sinterklaas schreef namen over in zijn grote boek of woorden (bestellingen van de kleuters) van woordkaartjes.

                                                             

Wist je dat...

Bij juf Elke en juf Evelien:

  • dit blogbericht nog gaat over de periode van 17 tot en met 23 november? We hebben nog vele leuke activiteiten gedaan, dat het toch de moeite is om het alsnog op de site te zetten.
  • we een ontdekdoos i.v.m. 'Drijven en zinken' in onze klas hadden? Er werd volop geëxperimenteerd met de materialen en zo kwamen de kleuters zelfstandig tot bepaalde ontdekkingen, die ze dan op de opdrachtkaarten konden weergeven.
  • we met letterstempels onze namen en verschillende woordjes hebben nagestempeld?
  • we in kranten en reclameblaadjes op zoek gingen naar de letters van onze naam? We ontdekten dat er verschillende manieren zijn waarop éénzelfde letter wordt weergegeven.
  • we van Juf Carine een verkeersspel mochten uittesten met onze klas? Het was een superleuk gezelschapspel waarbij onze kennis i.v.m. het verkeer werd getest. Er waren verschillende soorten opdrachten bij: doe-, luister-, kijk- en denkopdrachten. We hebben het spel meermaals gespeeld omdat telkens nieuwe kleuters hieraan wilden deelnemen.
  • we deze week allemaal een mijter of een pietenmuts hebben geknutseld? Om aan de fijne motoriek te werken hebben we bepaalde technieken moeten toepassen, zoals vorm natrekken, knippen, scheuren en propjes rollen. Iedereen was superfier op zijn/haar hoofddeksel. Hopelijk vindt de Sint ze ook mooi!
  • Jasmine dinsdag 22 november 5 jaar is geworden? Dat hebben we uitgebreid gevierd! Proficiat Jasmine!
  • er woensdag 3 leerlingen van het collega bij ons in de klas kwamen observeren en meespelen?
  • er in onze klas met de clics echte raketten werden gebouwd a.d.h.v. een bouwplan?
  • er veel kleuters in onze klas de tekenigkriebels hadden deze week?

                                                                                                                         

Inhoud syndiceren